Rijksmonument 28660

Bestuursgebouw en onderdl in Middelburg

Rijksmonument 28660 in Middelburg

COMMISSARISWONING, voorheen zetel van de raad van Vlaanderen en oorspronkelijk Gravenhof. Dit Abdijgedeelte, stammend uit XIII, vernieuwd XVI, was voor 1940 door herhaalde verbouwingen goeddeels gemoderniseerd. Het werd bij de brand van 1940 totaal verwoest.

Die Residenz des Kommissars, ehemals Sitz des Flandernen Rates und ursprünglich Grafenhof, war Teil der Abtei. Dieser Teil, dessen Ursprünge im 13. Jahrhundert liegen und der im 16. Jahrhundert renoviert wurde, war vor 1940 durch wiederholte Umbauten weitgehend modernisiert worden. Er wurde beim Brand von 1940 vollständig zerstört.

COMMISSIONER'S RESIDENCE, formerly the seat of the Council of Flanders and originally the Count's Court. This part of the Abbey, dating from the 13th century and renovated in the 16th, had been largely modernized by repeated alterations before 1940. It was completely destroyed in the fire of 1940.

Adres:

Korte Burg 2
Middelburg