Rijksmonument 33883

Open verdedigingswerk in Sluis

Rijksmonument 33883 in Sluis

"Stenen Beer". Restanten van de v.m. Westpoort, welke deel heeft uitgemaakt van de in de tweede helft van de 11e eeuw aangelegde verdedigingswerken, en herbouwd werd na een verwoesting in 1437.

„Steinbär“. Überreste des ehemaligen Westtors, das Teil der in der zweiten Hälfte des 11. Jahrhunderts errichteten Befestigungsanlagen war und nach seiner Zerstörung im Jahr 1437 wieder aufgebaut wurde.

"Stone Bear". Remains of the former West Gate, which formed part of the fortifications constructed in the second half of the 11th century and was rebuilt after its destruction in 1437.

Adres:

st. Donaes
Sluis